Pages

Monday, September 2, 2013

New Chapter : Preparation

assalamualaikum..

kembali semula berblogging.. but just for a few update je then sambung degree dah busy balik.. lagipun mmg aku jenis yang malas nak update.. haha.. ok,,lets we start our 'potpetpotpet'..

actually penulisan ni ditaip awal..3hari sebelum majlis bagi memudahkan korang faham apa yang cuba aku sampaikan.. and nanti takdelah banyak sangat story sampai "bertingkek-tingkek" nak diluahkan dalam satu post je kan? for this entry, just want to share with you guys about my preparation for my E-day on 31st August 2013..

To Do List

  • Baju, Shawl, Veil
  • Pelamin
  • Hantaran
  • Bunga untuk gubahan dll.
  • Door gifts
  • Menu makanan untuk tetamu

6 perkara je.. tengok macam simple tapi kuantiti dia banyak.. memerlukan masa yang banyak jugak nk prepare semua ni memandangkan aku ni kuat main game,, online,, makan,, tidur,, hangout,, HAHA,, actually ni semua terpulang la kat diri sendiri,, kalau nk cepat siap ketepikan dulu perangai tak semenggah tu kan.. buat apa yang penting dulu baru boleh enjoyy..

but macam baju tu aku just tempah je.. sebulan awal.. nasib ada orang nk terima lg tempahan memandangkan nak raya lagi kan.. Yang shawl tu pulak seminggu sebelum majlis baru cari kat mall.. susah jugak nak matching kaler.. last2 beli kat jalan tar je.. puas hati jugak.. and dipaksanya beli veil skali.. *err,,dah macam nak kawen kot.. dah bercanggah pendapat dengan my mom.. but mom always right.. love you :*

pelamin?? tempah kat pameran pengantin je.. harga? ok,, berbaloi lah.. mini pelamin je pun.. tempah sebulan awal jugak.. sbb bulan tu je yang last ada pameran pengantin sebelum majlis aku ni.. 

untuk hantaran pulak,, aku prepare awal2.. memandangkan lepas diploma aku terus dapat kerja.. so duit gaji tu aku gunakan untuk beli hantaran sikit demi sedikit.. takde lah rasa duit keluar macam air je kan.*TakeNote ye bride to be.. then untuk gubahan pulak,, kiteorg banyak beli kat Nilai 3.. like dulang, riben, manik, bunga, and door gifts.. and half of bunga for gubahan hantaran beli di Romantika..


got to go,,see you again on next entry :)

No comments:

Post a Comment