Tuesday, April 10, 2012

7hari mencintaiku by siti rosmizah

novel keluaran yang ke 4. congrates siti rosmizah. good joob. jalan cerita yang baik. segalanyanya ada. conflict, penyelesaian dll. patut la pun novelnya tebal. hihi. tak sia sia beli. opsss. si buah hati actually yang belikan. dia tau za suka baca novel. sweet kan? hehe.

back to the story. secara ringkasnya, novel ni sedikit sebanyak memberi kita pengajaran tentang kehidupan. tak percaya? try lah baca. (: at the first, memang rasa benci yang teramat pada watak perempuan yang bernama mia adriana. biasalah, orang kaya la katakan. semua boleh dibelinya asalkan ada duit. dia juga memandang rendah kepada orang kampung. pada dia, org kampung ni hodoh, bodoh. dihina dan dikejinya lelaki yang bernama khuzaini ni. banyak konflik diantara mereka tapi dengan sikap penyabar khuzairi ni membuatkan za rasa "wow,ada tak lelaki macam khuzairi kat dunia ni?" tabahnya beliau apabila mendapat isteri macam mia tu tapi disebabkan cintakan. mana bole buat apa (: so sweet!

layan jap lagu ni~~

silap aku juga, kerna jatuh cinta
insan sepertimu, seanggun bidadari
seharusnya aku, cerminkan diriku
sebelum tirai kamar aku buka
untuk mencintaimu......

tak sangka kan apabila orang bandar + kaya kahwin dengan orang kampung yang dianggap miskin. korang mesti boleh bayangkan macam mana dorang menjalani kehidupan harian kan? hmm. but at the last, cinta menguasai mereka. mereka bahagia sangat. happy ending. love it!

"semoga kebahagiaan akan terus menyinari dalam hidup mereka. sesungguhnya kasih khuzairi pada mia adriana tidak terungkap dengan kalimah cinta. cukuplah sekadar doa, moga mia adriana akan menjadi milik khuzairi untuk selamanya''.

so, ingatlah bahawa hidup ini bagaikan putaran roda, satu waktu keangkuhan dan kesombongan itu akan memamah diri sendiri.

No comments:

Post a Comment